- Det sista man mister är hoppet -

Torsdag 3 Juli 2008

® Orättvisa, en del av livet.

Lilla gumman, din röst gör mig skakis. Men juryn tände mer på de som skapat egna låtar, dom ville ha något originellt. Låten Empty Room framfördes av tre personer idag, du sjöng vackrast och renast av alla, Nathalie.
Men som sagt, originellt var det juryn sökte och tyvärr gumman. Jag sörjer med dig, men låt inte det här sänka dig.
Styrka är inte att aldrig falla, styrka är att orka resa sig efter varje fall.
Tänk på det gumman, sen är det bara att hoppas att det går bättre nästa gång och försöka hitta något unikt,
kanske någon låt som inte spelas på radion 15ggr om dagen.
Jag vet ju att dom gillade ditt framträdande men dom valde de tre som kom med något eget.


Du är värd 1000 såna här buketter, för din närvaro lyser upp min tillvaro.

Ja, som ni har förstått så gick hon tyvärr inte vidare. Men hon var så duktig, det var så fint.
Jag tog med kameran för att fotografera, men många av dom blev suddiga, därför att jag var så rörd att jag skakade.
Men några lyckades jag få såpass klara att det syns vad de föreställer, kommer lägga in dom i datorn imorgon och lägga upp en eller ett par här.
Efteråt var det disco, där åldersgränsen var 13 år. Och tror ni inte på fan att jag blev medtvingad in på discot?
Jo, självklart. Där står jag, 20 år fyllda, med en massa 13-17 åringar omkring mig som dansar mer närgånget och intimt med varann än vi "vuxna" gör på krogen. Otroligt löjligt och faktiskt stötande såg det ut.
Jag klarade en timme, stod på samma fläck och bara stirrade. Sedan erbjöd jag Nathalie och hennes "syster" skjuts hem.
Nathalie följde dock med mig hem istället, nu ligger hon bakom mig och sover. Och jag hoppas att hon inte drömmer mardrömmar om dagens händelser : )

Imorgon är det dags för mig att fylla i min ena tatuering, då ska hon följa med mig och "hålla mig i handen".
Egentligen tycker jag inte direkt att det är något otäckt att tatuera sig, men det är ändå kul att ha någon med sig.
Som när man var liten och ville ha med sig mamma/pappa till tandläkaren.
Sen blir det fika med en kompis vid namn Johanna, efter hennes anställningsintervju.
Det var riktigt längesen jag träffade henne, vi har inte känt varann speciellt länge men fick bra kontakt under den lilla tid vi umgicks och hon är en riktigt go tjej som är lätt att tycka om : )
Så det ser jag verkligen fram emot.

Har ändrat lite till på min blogg sedan igår, kände att champagne och guld passar bättre till hösten och valde istället ett mer sommarnära tema.
Jordgubbar, somriga drinkar och blommor : ) kan det bli mer sommar?
Jag känner hela tiden sug efter att ändra mera, mera, mera... men det får ju inte gå till överdrift.
Vill ju faktiskt ha lite struktur över det hela, inte en design för varje dag.
Jag kommer säkert hinna ändra "headern" 15 gånger till innan sommaren är slut,
för jag är verkligen "kan aldrig bestämma sig" personifierad.

Nu vågar jag inte skriva mer med risk för att jag inte kommer har något att skriva om imorgon,
så det får vara nog nu.

Ska så småning om lägga mig och sova precis som min
till syster gör.
Hon är ingen nattmänniska, vilket man kan säga att jag är.

Ha en bra natt/morgon, så hörs vi : )
Ciao!

What's your opinion?
Postat av: JohannaAurora

Ring mej när du vaknat så kanske vi kan göra sällskap ner till stan? Hör av dej, nu ska jag in i duschen och göra mej redo... Puss Puss

2008-07-03 @ 08:25:07
URL: http://www.metrobloggen.se/johannaaurora

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0