- Designvärk -

Onsdag 2 Juli 2008

® Aj!

Nu har jag suttit och studerat sidor med info om hur man designar sin blogg.
Mitt huvud värker, mina axlar värker och mina händer värker.
Är alldeles för trött för att orka lägga ner massor med energi just idag,
så resultatet fick ju bli som det blev. Jag är ju inte jättemissnöjd med tanke på vilken amatör jag egentligen är.
Bloggen får se ut såhär ett tag nu, så får jag väl fixa lite allteftersom jag lär mig och jag kommer säkert ändra den efter humör och årstid också :)
Hann inte ens ha bloggen i ett dygn innan jag var trött på den tråkiga stilmallen jag valt.
Jag tackar (inte Gud) men någon sorts makt, för sidan jag hittade...
Jag kan ju i och för sig tacka personen som gjort sidan som hjälpte mig, dumt att jag inte tänkte på det på en gång..? Typiskt mig :P

Men; 'Champagne och Guld' är väl aldrig fel? Tänk den som ändå hade det!
För tillfället får jag drömma och längta efter allt vad pengar och fest innebär, jag är inte tät och kommer inte bli det inom den närmsta framtiden heller. Om jag nu inte går och köper en lott och vinner en stor summa pengar...
Men dom skulle först och främst gå till mina avbetalningar och faktiskt hjälpa min mamma om det mot all förmodan skulle råka bli en såpass stor summa att pengarna räckte så långt.
Här sitter jag och drömmer mig bort, som sagt.
Har ingen lott, har inte vunnit massor med pengar nu och har därmed heller inte ett öre mer än jag hade för en timme sedan.

Sitter och funderar på att krypa ner i sängen för att läsa och så småning om försöka sova,
men jag vet av denna veckans erfarenheter att det nog inte är någon idé än.
Kommer ändå ligga vaken till klockan 4-5 och svära över ljuset som strålar in i lägenheten (har inte hunnit/haft råd att skaffa rullgardiner/persienner) och sedan kommer jag somna för att sedan vara tvungen att kliva upp klockan 7.

Har samtal att ringa imorgon/idag...klockan är ju över 1.
Måste ringa till sjukgymnasten på Vårdcentralen som har telefontid 8-9 imorgon bitti.
och på fredag blir det besök hos läkaren igen för att återigen få betala 120kr utan få något som helst besked om varför jag har haft ont i ryggen i 1 hel månad nu.
Läkaren stod 1,5m ifrån mig och "undersökte" mig (utan att knappt peta på mig?) och sedan konstaterade han av någon anledning att jag har fått någon form av ryggskott.
Jag trodde att man gick krokryggat när man har ryggskott, jag kan ju inte luta mig 1cm framåt utan att få ont?
Nej jag vet inte, läkaren borde väl ha rätt i det, hoppas jag.
Jag får bara hoppas att han förlänger min sjukskrivning, eftersom jag har för ont för att kunna jobba.
Då måste jag ju få ersättning, vad ska jag annars göra?
När jag har 4-5,5 tusen i räkningar så MÅSTE jag ju ha pengar till räkningarna OCH till mat!

Jaja, det är ändå läkarens beslut i slutändan, så det är ingen idé att gräva ner sig i det innan jag vet något.

Jag ska nog ägna mig åt sängen och boken i alla fall tror jag, för jag börjar bli trött nu.

Godnatt, gott folk : )     




What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0