- Bekännelse -

Torsdag 31 Juli 2008

® Om jag ska vara ärlig...

Ja, självklart ska jag ju vara ärlig, det är jag ju hela tiden. Såklart.
Men i ärlighetens namn så undanhåller man ju vissa saker för andra, eller för vissa åtminstone.
Saker som man kanske inte vill skylta öppet med, saker som bara berör en själv och folk i ens närhet.
Eller kanske bara saker som man i smyg, i små mått skäms lite över trots att man gör detta dagligen.
Nu till min lilla hemlis;
Jag snusar.
Detta har jag gjort i 2 års tid nu och än har jag inte på allvar funderat på att sluta.
Det bara finns där hela tiden, som en del av min vardag.
Det började som så att jag hade en pojkvän som snusade och på fyllan ville jag också snusa,
mest pga nikokicken man fick då. Sen efter ett tag började jag sno en snus av honom lite då och då, i nyktert tillstånd också.. Sen blev det bara mer och mer, tills jag en dag var fast.
Det är ett jävla sug i ekonomin, självklart. Skulle jag bli riktigt fattig vore jag ju tvungen att sluta, det har mest blivit en ful ovana. Tanken på att inte ha nåt snus gör mig alldeles stirrig, men ändå är det inte direkt nikotinet jag vill ha.
Eftersom jag har hört att nikotinet sitter i saften som kommer ut ur snuset och jag kastar ut snusen så fort den börjar rinna. Tycker alltså att snus är jävligt äckligt egentligen, får halsbränna och mår illa av saften.
Så frågan är ju varför jag snusar, ja bra fråga..
för att jag är dum, lat, IQ-befriad, beroende av just snuset och inte nikotinet kanske?
Man borde ju kunna stoppa upp vad som helst under läppen med andra ord, tuggummi kanske?
Hur som helst så har jag inte den mentala styrkan just nu till att orka gå igenom Sluta-Snusa-Processen.
Så min Granit Vit Portion får hänga med ett tag till : )


Mitt enda val!

Ciao! ♥


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0