- 35 timmar -

Onsdag 30 Juli 2008

® Jag är drogpåverkad!

Jooni, så är det. Igår började det åska som sjutton en stund efter att jag skrivit mitt senaste inlägg och klagat på den kvava luften. Jag fick äta upp mina ord sen, för här satt jag och skakade. Min kompis Ida satt hemma i sin lägenhet och skakade minst lika mycket som jag.
Så vi bestämde att jag skulle ta bilen (säkraste platsen vid åska) och åka hem till henne. Hjälpa henne att fixa lite i sin blogg, hon har slutat vara en svikare och skaffat blogg på blogg.se istället : )
Väl nere i porten tvärnitade jag och stod helt paralyserad av skräck för alla smällar och blixtar därute.
"Jag vägrar gå ut!" tänkte jag. Till slut hade jag räknat ut att åskan var såpass långt borta att jag åtminstone hann springa till nästa skyddade plats, mellan husen. Nödtorftigt undvek jag alla vattenpölar också, eftersom vatten leder ström och jag självklart räknade med att få ström i mig om jag trampade i vattenpölarna(?)
När jag kommit in mellan husen, stannade jag igen och väntade in nästa blixt för att räkna ut hur långt bort åskan befann sig. Jag kom fram till att jag skulle hinna in under garagetaket vid parkeringen. Väl där upprepade jag proceduren och sen la jag benen på ryggen och flög över parkeringen bort till min bil (som självklart skulle stå längst bort).
När jag skulle starta bilen och tryckte ner kopplingen så bokstravligt talat skakade hela jävla bilen av min rädsla. Jag hade stora problem att få igång bilen pga detta.

Sen kom jag hur som helst äntligen iväg, efter många om och men kom jag till slut upp till Ida och vi satte oss och knåpade med hennes bloggdesign.
Detta gjorde vi hela natten, klockan 7 nånting åkte vi till Statoil och köpte frukost (Ida bjöd mig som tack för hjälpen) och då hade vi fortfarande inte sovit ett dugg.
Jag hoppas verkligen Ida lärde sig lite om bloggdesign på egen hand nu när vi ägnade en hel natt åt just detta.

Sedan åkte jag hem, satte mig vid datorn och knåpade lite med min egen blogg. Jag kunde inte gå och lägga mig, trots att jag inte önskade nåt annat, eftersom jag hade tvättid 13-17.
FYFAN säger jag bara, när jag kom upp från tvättstugan efter att ha matat in en ny omgång tvätt i tvättmaskinerna så trodde jag på allvar att jag skulle dö. Jag svettades, frös, skakade om vartannat hela tiden.. Allt snurrade omkring mig.
Tro mig jag har varit vaken mycket längre andra gånger, men idag var det katastrofalt.
Värmen och allt gjorde ju sitt också.
Jag överlevde bevisligen tvätten, men sen däckade jag. Ställde klockan på 21.00 för att inte sova bort hela dagen.
Då gick jag upp, tryckte i mig några mackor sen gick jag och la mig igen, för jag var lika död fortfarande.
Men jag kunde fan inte somna, så jag gick upp efter 1 timmes försök att somna och satte mig här vid datorn igen.
Det känns fortfarande som om någon har mosat min hjärna med en stavmixer, men likförbannat är jag klarvaken.

Kommer förmodligen försöka somna snart, för jag vill inte sova för länge imorgon, vilket är en stor risk när det gäller mig. Speciellt nu efter min sjukskrivning och nu min arbetslöshet, gud vilken toppensommar jag fick i år!
Haft SKITONT i ryggen sedan början av Juni, har det fortfarande och nu börjar det bli värre igen. Sen blir jag arbetslös, som grädde på moset. Vem kunde ana vad denna sommar hade att erbjuda mig?
Nej, jag é int' bitter. Jag ska vara positiv, inte gnälla.
Nu väntar jag bara på att min sjukersättning ska ramla in på kontot så jag kan handla lite mat, annars ser inte framtiden speciellt ljus ut för mina anhöriga.
Nejdå, jag får ju självklart äta hemma hos mamma och Kent, men jag vill ju inte bo hemma hos dom. Jag får ju ändå betala hyran, trots att jag inte är här speciellt mycket.
Men det vore ju faktiskt kul att kunna äta frukost hemma någon gång också...

Nu ska jag kika runt lite till här på the World Wide Web innan det blir sängdags för lilla mig.


Sedan vill jag bara poängtera att jag med full rätt och många erfarenheter är totalt emot droger, så det är inte svaret på varför jag känner mig påverkad av något kemiskt preparat.
Ville bara få det sagt


Ha det fint folket,
Ciao!♥

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0