- Red Absinthe -

Torsdag 18 december 2008

Mia min Mia kom hit igår, det var planerat att hon skulle komma hit och dricka hinkvis med kaffe, men istället blev det hinkvis med både kaffe och röd absint (80%). I början kände man sig lite lullig, men det gick över ganska snabbt och efter att vi hade tömt nästan hela flaskan kändes det fortfarande som att man bara hade druckit typ 1 glas vin eller något.
Man tycker ju att man borde ha blivit helt kadyng efter ett par drinkar, eftersom alkoholhalten ändå var på 80% men nej..
Jag kom väl i säng vid 3:30 ungefär och somnade vid 4:30, klockan 10 ringde mamma mig och det enda jag kände var att jag var trött i ögonen... Att jag skulle ha druckit såpass stark alkohol som jag gjorde igår fanns det inga spår av imorse..

Mamma kom och hämtade upp mig vid 11 och så åkte vi hem till dom, åt mat och sen gick jag och Kenth till bilverkstaden och hämtade min bil, som startade som en klocka. Nu ska vi se hur den beter sig, sköter sig bilen så behöver jag inte sälja den men om den börjar krångla med något annat så säljer jag den när jag har besiktat den i januari.
När vi hade hämtat bilen lånade jag deras hemtelefon och ringde till ALFA-kassan för att fråga om vad jag behövde skicka in nu när jag fått ihop alla timmar som dom kräver att man ska ha arbetat under 12 månader och sedan åkte jag hemåt vid 14 tiden.

Men jag åkte inte hem, utan jag åkte hem till pappa och Anne-lie istället, drack kaffe och pratade lite. Sen åkte jag och pappa till ÖoB och Coop Extra på Österplan för att handla. Och pappa fick köra, för han har ju tagit körkort igen :D
Det var skönt att köra sin egen bil själv faktiskt ;P man blir ju lite trött på att sitta och köra i den här stan så det är avkopplande att få sitta bredvid ibland också :P

Nu är jag hemma igen och kom precis på att jag glömde matkassen i bilen.. fan också..
Måste ner och hämta den nu innan maten blir förstörd, ja det är inte lätt att vara mig ibland ;D

Vi hörs : )
Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0