- Tradera -

Glöm inte att gå in på min auktion på Tradera.

Nu, efter att ha ägt den här datorn i 6 månader har jag äntligen skaffat ett antivirus program.
Heja, Norton, bort med alla infekterade filer nu!
Imorgon har jag bott i min lägenhet i 6 månader, gud vad fort tiden går. Ett halvår och det känns ju inte som det gått 2 månader ens. Jag hoppas verkligen att jag kommer bo här ett bra tag till, att allt ordnar sig så att jag och Casper har någonstans att bo i framtiden. Blötte by the way nyss upp lite torrisar (hård kattmat) med en äggula och gav Casper och han åt för fullt. Mycket bra, det är ju protein och alla möjliga grejer i äggula som är bra för honom och hans päls. Han måste ju lägga på sig lite, man känner ju varenda kota och ben på honom.

Äggula, eller ja rått ägg överhuvdtaget ser ju väldigt motbjudande ut.. usch...:S

Själv åt jag varma mackor förut, två med tonfisk och riven ost på och två med rysk medwurst och riven ost på och ett stort glas kall o'boy : ) men min lilla bus Casper trodde det var hans o'boy så när jag inte var närvarande passade han på att smaka lite, jäkla busunge. Han ska inte lära sig att få äta uppe på bordet eller att få äta alls av min mat när jag äter. Han är en kattunge nu, blir 12 veckor idag och man får ju ha överseende med det då, men när han blir stor ska han inte tro att det är okej längre. Men vad ska man göra? det är ju ingen hund som man kan lära kommando ord och man kan inte förvänta sig att han ska lära sig "sitt", "ligg" "ner" "nej" etc..
Men han ska lära sig vad som är hans mat och vad som är min mat, vilket inte borde vara så svårt eftersom hans mat står på golvet och min mat står på bordet.
Har även satt upp tvättid, söndag 17-20. Enda lediga tiden som fanns dom närmsta dagarna. Ja om jag inte vill tvätta klockan 20-00 på lördag kväll, men njaaa... ägna en lördagkväll åt att tvätta? Nej tack, sån panik är det inte.


Jag har faktiskt betalat räkningar idag, alla utom hyran som jag hoppas få hjälp med från socialen. Visserligen kommer mamma betala min hyra den här månaden annars, så får jag betala tillbaka när jag har råd. Men det vore ju faktiskt kul om NÅGON i det här samhället kunde bidra lite. Jag borde faktiskt ha rätt till hjälp precis som alla andra. Utan att behöva sitta i knarkträsket eller ha en bebis på nacken...
Lite rättvisa tack!

Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0