- Something else -

Fredag 15 augusti 2008

Eftersom klockan slagit 00.00 och det har blivit 15 augusti ska jag börja med att säga:
GRATTIS MARTINA 20ÅR IDAG :D

Sedan ska jag fortsätta med att berätta att jag är lite av en tokstolle, eller vad man nu vill kalla det.
Bestämde mig förut för att jag har alldeles för litet badrum för alla mina saker som är i badrummet, toa-pappersförpackningen t ex. tar ju upp jättemycket golvyta, så jag satte igång att göra en egen toa-rulls-hållare.
Material:
En smal kartong bit
En lång bit guldfärgat present-snöre som jag vek dubbelt.
Gjorde hål i kartongbiten och stack igenom snör-ändarna. Knöt ihop.
KLART!

Riktigt smart lösning tycker jag -klappar mig själv på axeln - :P och det blev massor med utrymme!

Och jag har även gjort i ordning kattlådan, som jag sa.
Sen kom jag på att jag hade en ICA-kasse med äpplen från sommarstugan. Kom på att dom kommer bli förstörda snart, obesprutade som dom är och det är ju rötmånad gudbevars... Så jag ställde mig och skivade upp massor med AS stora äpplen, klockan var redan då över tolv. Sen la jag äppelskivorna i två burkar som jag sen la in i frysen, som jag sen kommer ta fram när det blir dags att göra äppelpaj :D
Ska bjuda pappa och Anne-lie på smulpaj med äpplen, mamma och Kent har ju fått smaka mina pajer 100 ggr ungefär.
Det är alltid jag som får göra pajen, även när jag bodde hemma.
Nu är det alltså pappas tur att få smaka på mitt mästerverk ;D

Äpplena som jag har fått hem kommer från vårt fina äppelträd vid sommarstugan.
I lördags kom mamma, Kent och Sapply ut till sommarstugan. Dom upptäcker på en gång att något är fel, något fattas?
Plötsligt ser dom det; Äppelträdet LIGGER PÅ MARKEN?!
Där ligger alltså vårt äppelträd, har ramlat omkull och det ligger äpplen överallt.
Förmodligen så var det så gammalt, att när dom där jättestora äpplena växte upp så blev det för tungt. Eftersom halva trädet redan var dött, så växte det bara äpplen på ena sidan.
Det är lite sorgligt, men vi fick ju massor med äpplen i allafall : )



Nu finns det bara en liten stubbe kvar av trädet som gav Sapply skydd mot solen...

Äntligen, sa mamma. Nu kan jag äntligen plantera körsbärs-träd!
Haha ja, så kan man ju också se på saken : )

Sen måste jag ju visa min fina bil, med den nya lilla rutan där bak. Har tyvärr ingen "före" bild, bara en "efter" bild.

Nej, den är inte ny-tvättad. Var lerigt som fan den dagen :S

Ciao!♥

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0