- Slut -

Måndag 11 augusti 2008

® Sorgligt men sant...

Nu har jag läst ut Sagan om Isfolket, för andra gången i mitt liv.
Usch vad det känns tomt inuti mig nu, när jag inte kommer ha dessa böcker att luta mig tillbaka mot.
Sedan i april har jag läst Sagan om Isfolket och nu har jag plöjt igenom alla 47 böckerna,
med vissa pauser ibland. Har läst andra böcker emellan dels "När Lucy Sullivan skulle gifta sig" och "Sista Chansen" skrivna av Marian Keyes. Så på 4 månader har jag läst mer än 50 böcker varav 47 av dom har 250 sidor var och dom andra har ännu fler sidor, antingen är det många eller så är jag en långsam läsare, det avgör var och en.
Under mina 20 år har jag läst massor med böcker, har inte i närheten koll på hur många eller vilka jag har läst. Det vet jag bara när jag får se en bok och känner igen den. Men trots att jag läst säkert flera hundra böcker, kanske tusen till och med, så finns det ingen/inga böcker som jag har fastnat för så som jag har fastnat för Sagan om Isfolket.
Inom loppet av 6-7 år har jag läst alla 47 böckerna 2 gånger och en gång för ca 3 år sedan började jag läsa serien igen, men upptäckte att jag kunde minnas nästan allt jag läste så jag gav upp och väntade några år till.
Nu har jag mest lust att börja om från början på en gång, men det vore ju onödigt eftersom jag skulle kunna skriva alla 47 böckerna, utantill vid det här laget... så jag får väl vänta i en sisådär 20 år till innan jag kan läsa dom igen.
För läsa dom igen, det ska jag!
Första gången jag läste Sagan om Isfolket tog det mig nästan 2 år att komma igenom dom, en av anledningarna är väl att jag var 12 år när jag började och läste inte lika fort då. Den andra anledningen är väl att jag hade mer att göra då, gick i femman, hade massa läxor och sen var det väl roligare att vara ute och leka än att ligga och läsa "vuxenböcker".

Som tur är har jag en bok här hemma som jag inte hunnit läsa än, så det får bli min "sovdags-bok".




Författarinnan i egen hög person, Margit Sandemo,
som jag har upptäckt är 2 år äldre än min mormor alltså 84år gammal.
Dock ser min mormor ut att vara mycket äldre :/

Det finns inget bättre än en bra bok som man kan ta till för att fly från verkligheten en stund.

Nu ska jag äta något, för första gången idag och sen blir det sängen,
Ciao!♥

What's your opinion?
Postat av: peachez

Det stod att du var snygg,

men du är ful, jag har blivit lurad

Du skrev nåt om ett slott,

det här är ett skjul, jag har blivit lurad

2008-08-11 @ 16:39:02
URL: http://peachez.webblogg.se/
Postat av: melissa

svar; okey :) förstår hur du menar. Japp jag är 16. Sen, är det en personlig text så kommer den ju alltid betyda ngt. :)

2008-08-11 @ 18:32:13
URL: http://melissao.blogg.se/
Postat av: melissa

förresten, gjorde det ont att göra i nacken? :)

2008-08-11 @ 18:33:03
URL: http://melissao.blogg.se/

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0