- Skulder -

Slängde precis iväg ett sms angående en skuld som jag väntat på i 3 månader nu.
Det här handlar om en av dom dummaste sakerna jag gjort någonsin; tagit kredit åt någon annan.
Skrev på för en datorskärm åt en kille jag bodde hos, för några månader sedan.
Redan när första räkningen kom, började han krångla och jag fick vänta på pengarna.
I april betalade han halva räkningen för första gången (jag hade en skuld på 500kr till honom, därför betalade jag dom 2 första) i maj började han krångla igen och lägga på när jag sa åt honom att föra över pengarna till mig.
Sedan dess har jag inte fått tag i honom, räkningarna fortsätter trilla ner i brevinkastet och han har fortfarande inte tagit sitt ansvar och betalat räkningarna. Det går inte att diskutera med killen, då lägger han bara på luren och sen undviker han mig. Han ska bara veta att jag med lätthet kan anmäla honom för bedrägeri, jag har bevis på att det är MIN skärm han har hemma hos sig. Men jag ska ge honom en chans till, innan jag tar till andra metoder, för jag har INTE RÅD att betala för något som inte är mitt. Antingen betalar han det han är skyldig mig, annars hämtar jag skärmen. Får jag däremot inte tag på skärmen så anmäler jag honom, utan tvekan!
Jag har tröttnat på det här nu, jag börjar bli arg som fan och då jävlar ska han få se hur jag blir när jag är arg.
Det har han aldrig sett förut, för jag vågade aldrig bli arg eftersom jag var rädd för honom.
Men jag har folk som står bakom mig och folk som mer än gärna följer med mig och hämtar MIN 22" dataskärm i Kumla, dom väntar bara på att jag ska säga; Nu åker vi!



Jag vet att jag får skylla mig själv, att jag är totalt blåst i huvudet men; som jag säger: Ångra aldrig något du gjort, allt har en mening. Förresten är det ju bara slöseri med energi att ångra saker, vad ska man kunna göra åt det som redan har hänt?
Det enda jag vill nu, är att det ska bli rättvisa här. Jag har ju argumenten på min sida, han har något som är mitt och det kan jag bevisa med både Kvitto, kontoutdrag, räkningar etc...
Jag väntar bara på att få se hur han väljer att göra, sen tar jag tag i det på bästa sätt.
För nu har jag tappat tålamodet, totalt!

Samvetslösa människor är bland de farligaste som finns.

Ciao!

What's your opinion?
Postat av: Evelina

Svar: Ja, den är verkligen helt underbar! :D

2008-08-06 @ 20:13:25
URL: http://evelinamarina.blogg.se/
Postat av: mikaela

självklart var det fel av honom att behandla mig på det sättet, det är oansvarlöst!! läs gärna inlägget " kärleken är blind" det är med precis samma kille!

2008-08-06 @ 20:35:12
URL: http://miiiiikaelaa.blogg.se/

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0