- Runaway -

Onsdag 27 augusti 2008

Eftersom jag kom hem ganska sent igår morse från Gävle, så gick jag också upp ganska sent. Därför somnade jag inte sådär jättetidigt inatt och därför gick jag inte upp förrän klockan 11. Kanske inte jättesent men jag hade ju lite att fixa idag, skulle till banken och fixa kontoutdrag och be dom skriva ut min Hyresavi som jag får som E-faktura till min internetbank. Sen åkte jag hem till mamma och Kent för att ringa till den där FÖRBANNADE Försäkringskassan, hade 20 min väntetid och låg på plats 156 i kön. När jag efter typ 25 min kom fram, så fick jag veta att dom fortfarande inte är klara med mitt ärende?!?!?! VAAAA????!!!! Igår var det 2 månader sedan dom fick mina papper och dom är inte ens färdiga än? Hon i Kundtjänst tyckte personligen att det var förskräckligt och för att citera henne "Det här är inte klokt, 26 juni fick vi dina papper och dom är inte klara än? Så här får det verkligen inte se ut!" Nej, men det är ju JAG som sitter här och inte har pengar varken till Hyran, elen, telefonen eller till MAT! Vad fan är det dom håller på med liksom?!
Sen åt jag korvstroganoff och ris hemma hos mamma, som var hemma på lunch och sen åkte jag till Försörjningsstöd för att lämna in min ansökan. Anledningen till att jag varit tvungen att vänta såhär länge är för att jag var tvungen att vänta på min sista lön från Rent Hus som kom in idag, så dom kunde se den på mitt kontoutdrag. Jag har 2000kr att leva på just nu, min hyra ligger på 2772kr och sen har jag övriga räkningar för ca. 1500kr. DET SER INTE LJUST UT! Jag är i upplösningstillstånd just nu, vet inte vart jag ska börja eller sluta. Jag har ingen mat hemma heller, smöret är snart slut, brödet tog slut igår, mjölken är slut.. ALLT är slut, ja förutom pastan då. Jag får leva på pasta verkar det som. För tänk om jag inte blir beviljad försörjningsstöd? Vad gör jag då? Jag kommer få en hyresanmärkning, alla mina övriga räkningar kommer gå till Inkasso och sedan till Kronofogden! Är det såhär det ska vara eller? En person som har gått i skolan i 12år, tagit studenten på Naturvetenskap SPRINT(engelskt program) och sedan studenten har jobbat så mycket jag haft chans till, ska den personen inte ha en möjlighet att få hjälp om hon plötsligt blir arbetslös? Ska man behöva vara knarkare, ha barn, supa eller vara allmänt kriminell för att samhället ska bry sig? Ska jag behöva skaffa barn för att få pengar att kunna leva på? Jag tänkte ju knappast bli långvarig hos socialen, jag försöker ju hitta ett jobb men det är inte så lätt när man har en rygg som fortfarande är paj och dom enda jobben jag kan få är städjobb eller som försäljare. Visst försäljningsjobb är inte tungt för ryggen, men jag vägrar gå på provisions-baserad lön, utan minsta säkerhet eller något. Då hänger det ju på hur mycket man säljer och jag är ingen försäljare, jag kan inte "övertala" folk att köpa en viss produkt, jag kan inte ta hot och arga människor som jag ringer till. Jag vet ju själv hur jobbigt det är när dom ringer, man slutar ju svara i telefonen till slut, för dom ringer på olika nummer varje gång och ibland på Privat Nummer och man orkar bara inte. Jag kan inte vara personen på andra sidan linjen som försöker sälja något, med inställsamt trevlig röst och bara spy ut skitsnack genom telefonluren. NEJ NEJ NEJ. Jag skulle förmodligen klappa ihop och behöva antidepressiva mediciner efter ett tag.
Jag vet inte hur det här ska lösa sig, huvudsaken är att jag får pengar till mina räkningar och att Casper har mat. Resten kvittar, jag klarar mig på vatten och nudlar eller nåt annat billigt. Jag orkar liksom snart inte mer, den här sommaren har varit den värsta i mitt liv. Allt har krånglat, inget har gått åt rätt håll och det verkar ju som det tänker fortsätta så även i höst om det inte händer något POSITIVT snart!
Min hyra ska vara betald 31 aug och hittills har jag inte varit en sekund för sen att betala, har alltid betalat hyran den 27e eller den dagen jag fått pengar i 6 månaders tid. Kan det inte bara bli bra någon gång?! Jag har haft en svidande oro i min magen sedan 15 juni ungefär och det verkar ju fan inte bli ljusare ju längre in i tunneln jag kommer. Jag har förmodligen gått in i fel tunnel och den här tunneln leder inte ut nånstans, utan fortsätter bara rakt ner i underjorden. Hoppas det finns en stege i den här tunneln då, så jag på något sätt kan klättra upp igen.

Jag ska gräva ner mig i sorg nu med en film eller något. Skulle verkligen behöva åka och handla, men jag har ju liksom räkningar att betala och jag har inte vågat göra det än. Fyfan, vad allt känns åt helvete. Jag sitter med mina 2000kr och har ingen aning om jag ska betala dom räkningarna jag har råd med, eller köpa mat? Visst, inte mat för 2000kr men för hur mycket då? 100kr? Vad fan räcker det till? ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHH! Jag ger upp nu!

Ciao!

What's your opinion?
Postat av: Ida

Vet hur det är får nej från varje jobb jag sökt, ska gå till socialen imorn. Klarar mej inte längre

:(



Puss på're hjärtat

2008-08-27 @ 16:09:58
URL: http://annaidanathaliee.blogg.se/

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0