- Run the show -

Nu är bilen hämtad, jag har fungerande lås på bilen OCH en ny ruta.
Jag har varit hemma hos mamma och ringt till Försäkringskassan, där sa dom att jag skulle komplettera med ett anställnings intyg med alla mina arbetade timmar innan jag fick pengarna ?!?! VA!?
Varför har dom inte sagt det förut då? Nu måste jag ju vänta till på måndag innan jag ens kan få tag i personen som har alla mina arbetade timmar och sen vet jag inte hur lång tid det tar innan jag får pappret, sen ska jag väl sitta och vänta tills dom BEHAGAR ta hand om mina papper igen. Här har jag suttit i 6 veckor och väntat på ett enda livstecken från dom, jag har ringt och hållt på. Idag hade jag turen att kunna ringa från mammas hemtelefon, låg på nr 73 i kön från början.
Jag börjar tappa tålamodet nu!
Tänk om jag inte hade haft sån tur att jag hann jobba lite i juni innan ryggen säckade ihop, då hade jag med andra ord inte betalat en enda räkning än. Snacka om Inkasso brev jag hade fått vid det här laget, herregud.
Vad tänker dom med? Tänk om dom var min räddning, den enda inkomsten för den här månaden?
Då kunde ju dom ta kontakt med dom som jag betalar mina räkningar till då, och säga varför jag inte betalat dom.
Men nu hade jag som sagt tur och fick lite pengar från jobbet, tack och lov!

Sen ringde jag försörjningsstöd också och dit ska jag på måndag, för snart sitter jag här med noll kronor i plånboken och massa räkningar...
Vilket jävla system alltså.

Nu har jag varit och handlat lite, står och diskar men eftersom det är så mycket disk måste den hinna torka lite emellanåt så jag kan tömma diskstället och ställa dit ny disk.
Usch, vilken seg dag idag. Är verkligen inte vid mina sinnens fulla bruk, är som ett mosat äpple i huvudet :S
Orkar egentligen inte lyfta ett finger, men diska måste jag och jag måste lära mig diska efter varje måltid, så det inte hinner bli så mycket.

Känner mig lite sånhär idag :/

Puss på er sötnosar så länge,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0