- PANG, du är död! -

Söndag 3 Augusti 2008

® Min stora skräck har återvänt

Usch, usch.. nu åskar det igen.. jag orkar inte, vågade knappt kliva ur bilen förut när jag hade parkerat den.
Är ju livrädd att åskan ska vara precis ovanför mig och jag vet att blixten bara väntar på att få slå ner i huvudet på mig, jag är 100 på det!
Så nu har jag fått ont i magen av nervositet, det är riktigt jobbigt att ha blivit så rädd för åska såhär på "äldre" dar...
hade ju inga problem förut, var rädd när jag var liten och sen gick det över.. sen sa det PANG 2 meter från mig och Sapply, då blev jag SKITSKRAJ igen!
Nåde den blixten som slår ner i närheten av mig, då kommer jag stänga in mig i min bil för resten av livet.
Det är tur att det finns Mc Donald's Drive In, så jag slipper kliva ur bilen för att få lite mat i magen ;D

Ååh, gud vad jag längtar efter min lilla kissemiss, kan inte vänta till v.35..
Jag kommer förmodligen åka och kidnappa katten snart, för jag vill ha honom/henne NU!
Jag har bestämt mig för namnet Shira, om det visar sig vara en flicka.. pojknamn är lite svårare och det ska börja på S.

Har suttit och glott runt på nätet efter information om katter och kattungar speciellt, jag har ju haft katt i 11 år, men jag vill försäkra mig om att jag gör allt rätt för att inte riskera att något händer.
Orkar inte vara med om något mer jobbigt relaterat till ett husdjur, inte än på några år.
Sapply har ju tyvärr några år på nacken och inte blir han yngre och piggare precis, men jag hoppas han har några år kvar här på jorden : )


Sapply (hund), Sigge och Saga... nu finns bara Sapply kvar hos oss.. : (


Min lilla skrutt (vit och svart) och hans/hennes syskon (den gråsvart randiga).

 
Dom är inte könsbestämda än, men jag har en klar känsla av att detta är en liten flicka,
vad tror ni?
Uppfödaren tror det är en pojke, men njaa.. jag vet inte..

Måste ju göra en liten inköpslista:
¤ Matskålar, måste vara svarta alt. silverfärgade eftersom dessa är huvudfärgerna i köket.
¤ Något sorts underlägg där matskålarna ska stå, vill ju inte riskera vattenskador och andra skador på golvet.
¤ Kattlåda, eftersom denna kommer stå i badrummet måste den vara röd, punkt slut.
¤ Klösbräda, vilken tur att jag inte valt att skaffa nya tapeter, annars hade det blivit dyrt den dagen jag flyttar.
¤ Leksaker, borste, etc... kommer ju vara en innekatt, för det mesta och då är aktiverande leksaker viktiga..
¤ Hönsnät, så jag kan ha balkongdörren öppen utan risk för att kissen ska trilla ner.
Ja, hjälp. Jag har gått och blivit katt-hysterisk nu.
Någon som vet nåt bra ställe att handla billiga katt-prylar?

Nu ska jag fortsätta med mitt katt-fnatt och läsa vidare om katter..

Vi hörs later,
Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0