- Gävle Tur&Retur -

Tisdag 26 augusti 2008

Kom nyss hem från Gävle, tog en liten åktur på en sisådär 47 mil. Ett infall av körsug bara.
Nej då, jag skojar bara. Vid 20-tiden igår kväll (måndag) ringde Jonas (Transportledaren) från Sydnärkes Transport och frågade vad jag hade för mig. Jag satt här vid datorn och hade tråkigt upp över öronen.
Så frågade han om jag hade lust att tjäna lite cash, javisst klart som fan jag har lust till det... så det var bara att klä på sig "körkläder", fylla på nytt vatten och mat i Caspers skålar, kolla hans toalett, checka så han hade allt han behöver och sen var det bara att bege sig mot Holmen och Sydnärkes Transport (min gamla arbetsplats där jag städade i 1,5år och körde budbil när tillfälle gavs). Sen var det bara att ta en Sprinter, åka till Adolfsberg och få Shell-tankkort av Jonas och sen styra kosan mot Ahlsell, Hallsberg.

Mercedes Sprinter, väldigt stor om man jämför med min bil.
Lastningen tog omring en timme och det var ju lite jobbigt, eftersom klockan blev ganska mycket innan jag ens kom iväg från Örebro.. men men, jag hade ju betalt och OB-tillägg hela tiden, så varför klaga?
Resan upp kändes som en evighet, stötte på ett par rävar som sprang över vägen och som jag som tur är lyckades bromsa för.
Sen var jag äntligen i Gävle efter ca 3 timmars körning, dom lossade min bil (hade 6 pallar, badkar, toaletter, element.. you name it) sen var det bara att vända och åka mot Örebro igen.

Gävlebocken, som i stort sett varje år lyckas brinna upp...

I Västerås fick jag åka in på Shell för att tanka och köpa kaffe, när jag står vid nattluckan kommer en polisbil som ska tankas. När jag handlat mitt och går förbi snuten som står och tankar så tar jag ögonkontakt och med oootroooligt inställsamt leende säger jag ett jättetrevligt "Hej hej!" Polisen tror väl att det är något fel på mig, han kollar på mig uppifrån och ner och ser väldigt förvånad ut att någon hälsar på en polis, sen säger han "Hej hej" till mig också.. Hahaha, när jag hade satt mig i bilen var jag tvungen att sitta där en stund och skratta åt mig själv. Hej, jag heter Rebecka och jag är egentligen rädd och hatar dessutom poliser, men jag hälsar på dom ändå. Utan anledning...
Sen åkte jag hemåt och var hemma vid åkeriet klockan 5. När jag kom hem möttes jag av en yrvaken Casper som verkar ha tillbringat dessa 9 timmar som jag varit borta, sovandes på sin favoritplats; bredvid min huvudkudde.

Han har funnit sin sovplats här i livet. Inte konstigt att han uppträdde underligt och höll mig vaken hela natten när min lillasyster sov på hans plats... stackars Casper... :P

Nu ska jag lägga mig och läsa lite, sen ska jag sova och förhoppningsvis lugnar Casper ner sig snart och lägger sig hos mig och sover också. Annars vet jag var jag kommer få utstå, hans nya taktik för att hålla mig vaken eller väcka mig är att ligga och bita i mina örhängen som jag har i öronen. Eftersom några av dom är ringar så finns ju risken att han kan riva loss dom och det gör nog jävligt ont. Alldeles nyss var han i mitt knä och försökte slita bort min navelpiercing, satt och drog i kulan på staven med tänderna. Bus-katt!

Godnatt,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0