- Friday night live -

Japp, det är fredag. I onsdags kom lönen och hade det varit en normal person med normal ekonomi som satt här och skrev nu, så skulle hon skriva "KROGEN IKVÄLL-LÖNEHELG WOOHOOW".

Meen eftersom så inte är fallet så kommer jag heller inte skriva att jag ska ut på krogen, OM jag nu inte skulle få för mig att råna någon eller plötsligt köpa en trisslott och bli en av dom som säger "Plötsligt Händer Det!" och vinna en sisådär 10 miljoner kronor. 
Eftersom jag inte köper lotter så kan vi stryka det alternativet och eftersom jag är en laglig medborgare så kommer jag förmodligen inte råna någon bank heller, inte i det här livet i allafall.
Alltså, ingen krog, inga öl eller cider eller glas vin för min del... ja för hur länge? de närmsta 15 åren eller?
skulle inte förvåna mig det minsta, ärligt talat. Jag är nog dömd till dålig ekonomi och dåliga förhållanden. 
De senaste 2 månaderna har det stått i mitt horoskop på Ekonomipunkten: Pengarna verkar rinna mellan fingrarna på dig. Du har otur med pengar idag. Din ekonomi fortsätter att gå neråt. etc etc etc.

Igår pratade jag med min kompis Mia och hon påminde mig om något som vi sa den 1 januari 2008, när vi satt och frös i hytten på en lastbil mitt ute i ingenstans utanför Vingåker, på en plats dit inte ens ambulansen hittar.
Där satt vi efter att ha firat vårt livs tråkigaste, värsta nyårsafton på en plats där solen aldrig skiner, bland folk som verkade hata oss från den sekunden vi klev in i lokalen. Vi kände oss malplacerade och ovälkomna.
Hela nyårsdagen spenderade vi, 4 personer, sittandes i en stillastående lastbil utan minsta möjlighet att komma hem.
Personen som lurat med oss dit, sket fullständigt i att vi inte ätit något sedan dagen innan och vi tjatade på henne att vi skulle åka hemåt! Men hon lyssnade inte, utan satt inne i huset med sina bönder till kompisar och hade jättekul. Hon vägrade köra hem, hon var alldeles för trött blablablablabla..!! Hon informerade inte oss att någon skulle in till stan för att köpa mat åt dom som ville ha, utan därinne satt dom och åt pizza allihop, förutom vi 4 ute i lastbilen.  När klockan var närmre 19-tiden innan vi ens kom iväg, då fick vi DRA ut henne ur huset. Då startade hon bilen för att värma upp den, gav MIG en borste att borsta av all snö. Sen gick hon in i huset igen och var där inne i ca 30min. Ingen av oss 4 hade ätit något på 24 timmar, hon var proppmätt efter pizza och allt möjligt. Vi var så förbannade och besvikna på henne att ingen av oss orkade prata med henne ens.
När vi förflyttat oss till hennes bil istället, efter att ha borstat av hela bilen och packat in våra saker.
Då vi satt i baksätet jag och Mia, sa vi orden "2008 kommer bli det värsta året i vårt liv, det börjar dåligt och kommer fortsätta såhär".
I mitt fall hade vi mer än rätt.
Hittills i mitt 20åriga liv har jag nog aldrig stött på så mycket otur, sorg, misslycka, förtvivlan och oro som jag har gjort det här året.
Jag säger som Mia; Vi satsar på 2009 istället.

Mia säger FUCK YOU 2008. (Här ligger vi helt miserabla i en jävla lastbilshytt, vi hade så tråkigt att jag plockade fram mina lösnaglar och lät Mia leka med dom, roligare än så hade vi inte den dagen)

Nu ska jag och Casper snart iväg till min pappa och fika, ja Casper ska väl busa.
Vi hörs,
Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0