- Film & mys -

Onsdag 20 augusti 2008

Även idag blev jag väckt av en liten morgonpigg Casper, hans sätt att väcka mig idag var att ligga och tugga på mina händer. Jag vände mig om och kollade på klockan 6.13...suck...
Jag antar att det som väcker honom är alla i huset som börjar vakna till liv, tyvärr har han en "mamma" som tyvärr är arbetslös, så jag har ingen lust att gå upp klockan 6 på morgonen bara för att göra ingenting alls...
Igår blev jag väckt av en liten kisse som hade tagit upp sin leksaksråtta i sängen och sprang runt som en tok över mig och mitt huvud, jagandes sin lilla råtta.. ja, kattungar är ju bara små bebisar och jag klagar inte. Jag är väldigt, väldigt glad att ha någon här, slippa vara ensam när jag är hemma. Vilket jag är ganska mycket nu för tiden.


Idag har jag ägnat mig åt att busa med Casper, sen har vi legat och kollat på film, han och jag. Vi kollade på "Big Mommas House" och en liten stund kollade vi på "Life".. sen kom mamma och Kent hit för att dricka kaffe och titta på min lilla "bebis".. Haha.

Han har upptäckt att man kan se fåglar genom fönstret, så han har suttit ett bra tag vid fönstret och med stora ögon följt skator och andra pippi-fåglar. Nu vet jag vad han kommer ägna mycket av tiden åt, dom där sakerna som flyger förbi fönstret så snabbt, oooh vad intressanta och spännande saker det finns där ute..

Då skulle jag vilja se hur han reagerar när Herr Skata kommer och sätter sig vid min balkong och tvättar sig...

Jag tror nog Casper skulle få fnatt om han fick se skatan precis utanför balkongdörren... haha

Igår sa sjukgymnasten förresten att jag inte bör skaffa ett nytt jobb förrän min rygg är helt bra igen, annars kanske jag belastar ryggen med tungt arbete och förstör allt igen. Jahapp, så då får jag väl försöka få ryggen bra igen då... det har jag försökt med hela tiden, men ja. Ingen idé att skaffa något arbete med tunga arbetsuppgifter än alltså och utan utbildning så finns det väl inte så mycket annat att välja på? hmm..
Jag hoppas verkligen att allt löser sig med Försäkringskassor och Alfa-kassor nu, har ju hållt på med dessa förbannade papper hit och dit i evigheter nu känns det som, nu borde det väl fixa sig tycker jag..

Nu ska jag och Casper snart lägga oss och kolla på en till film, är väldigt filmsugen idag :P

Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0