- Let's Twist Again -

Jag har trots min depression faktiskt dammsugit, torkat golven, städat toaletten och diskat idag. Jag har faktiskt varit duktig om jag får säga det själv. Jag tänker faktiskt åka och handla nu, jag har ju pant-flaskor som kanske räcker en bit i allafall. Ingen kan ju begära att jag ska gå hungrig, eller hur?
Sitter just nu och lyssnar på lite gamla klassiker. När jag gick i 9an hade vi ett uppträdande som heter "Stilar&Trender", klassen blev uppdelad i 5 olika grupper, varje grupp fick ett årtionde. 50-tal,60-tal,70-tal,80-tal och 90-tal. Min grupp fick 60-tal och vi skulle plocka fram allt det som var typiskt för 60-talet, kläder, frisyrer, musik och nyheter som var stora på 60-talet. Jag har ju världens scenskräck och vi skulle först på dagen ha uppvisning för 7orna och sen på kvällen visa upp det för föräldrarna. Trots min scenskräck hade jag skitkul. Jag, Carro och Emilia som var tjejerna i vår grupp, sjöng The Beatles - Help! (iklädda herrkostymer) och Yellow-polka-dot-bikini och några till, killarna spelade trummor, gitarr och bas(vi hade turen att få dom musikaliska killarna i vår grupp). Carro mimade till Millie Small - My Boy Lollipop.
Vi hade modevisning till musik Roy Orbison - Pretty Woman och sen dansade vi lite TWIST också, till Chubby Checker - Lets twist again. Vi fick höra från massa folk, även föräldrar till dom som var med i dom andra grupperna, tyckte att vårt uppträdande var bäst. Dom flesta av dom är väl födda på 60-talet och kunde väl känna igen en hel del där. Men även 7orna tyckte vi slog dom andra med hästlängder, även om det inte var en tävling utan bara en väldigt kul show.
När jag körde budbil till Gävle natten till igår, så tog jag med mig en bunt med CD-skivor och jag fick med mig Ljuva 60-tal, blev påmind om den här perioden då vi övade och övade och sen hade uppträdandet, det var verkligen en underbar tid i mitt liv och jag önskar jag kunde få känna bara lite av den lyckan jag kände då, Maj-04.
Därför sitter jag nu och lyssnar på låtarna vi hade med i showen och drömmer tillbaka till bättre tider, tider utan större bekymmer än att skolavslutningen närmade sig och vi alla skulle gå skilda vägar i livet.
2004, året då Rebeckas liv blomstrade.

Några av låtarna som ger mig nostalgi-rush.
My Boy Lollipop - Millie Small
Lets Twist Again - Chubby Checker
Help! - The Beatles
Pretty Woman - Roy Orbison
Its my party - Leslie Gore
Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini

Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0