- Debut -

Lördag 23 augusti 2008

Igår kväll åkte vi ut till stugan med Casper, så han skulle få träffa Sapply och ha lite roligt. Först var Casper ganska rädd, fräste och höll på, det är ju ganska naturligt eftersom Sapply inte är en liten hund. Men till sist, efter ett par timmar så verkade dom ha accepterat varandra såpass att Casper inte försvann och gömde sig när Sapply kom. Casper retades lite, sprang omkring och busade upp Sapply, sen sprang han in under soffan dit Sapply inte kommer och sen kom han fram igen och retades lite till. Vi sov över där, men då fick Casper ligga inne i rummet så Sapply inte kom in.
Casper fick vara ute på altanen, vi stängde dörrarna så han inte skulle sticka iväg och han hade jättekul. Sapply älskar ju katter, älskar att busa med dom och när Casper blivit kastrerad och större till våren kommer Sapply garanterat jaga upp honom i nåt träd... haha :P


Casper älskar att sitta på köksbordet och kolla på världen utanför...


Han hittade en favoritplats på altanen, bland virket som ska bli golv i bastun som vi håller på att bygga.


Vi tog ut honom till gräsmattan, till en plats där han inte kunde smita iväg någonstans, så han fick känna gräs under sina tassar för första gången, men han tyckte det var lite otäckt så han ville upp i min famn igen :P


Sapply smyger på Casper och...

...Casper smyger på Sapply :D


Såhär slut var min lilla Casper när han hade kört sitt race i ett par timmar... det tar på krafterna att retas med vovvar

Det som är så skönt är ju då att dom verkar komma överens ganska bra, Casper är inte rädd för Sapply utan han har respekt för Sapplys storlek.
Jag ska ju vara hundvakt om ett par veckor och då måste ju dom kunna komma överens annars måste jag lämna Casper hemma hos pappa över helgen och jag vill ju ha honom hos mig : )
En annan rolig sak är ju att Kent (min mammas sambo) inte tyckte det var någon bra idé att skaffa katt osv. Han var den som busade och gullade mest med Casper igår, han älskar ju katter egentligen men han vill inte gärna erkänna det :P

Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0