- Day after Yesterday -

Lördag 9 augusti 2008

® Det är en dag imorgon också...

Ja, det är inte ofta man tänker på det när man har kul. Att man har en morgondag som väntar också.
Vi tänkte dra upp på stan och gå till MM-baren och sen vidare till en fest som Mias pojkväns kompis hade.
Men Mia tyckte vi skulle gå förbi Thomas först, som också bor i Varberga. Han hade lite fest med några arbetskamrater och eftersom Mia också är hans arbetskamrat så drog vi dit. Jag visste att vi inte skulle hinna med bussen som gick 22.52 men det går ju fler bussar.
När vi hade suttit där ett tag kände jag verkligen att jag inte orkade dra upp på stan, dels för att jag inte mådde bra och dels för att nästa buss inte gick förrän vid 12 och sista bussen hem går 02.20 och alltså skulle jag hinna vara på stan i knappt 2 timmar.


Spritdjävulen var närvarande igår...

Mia drog, eftersom hennes pojkvän var på festen på stan och jag stannade kvar ett tag till.
En gammal arbetskamrat från Rent Hus var där, hon slutade på Rent Hus och började på ÖBO i maj.
Eftersom hon är en av dom arbetskamrater jag trivdes jättebra att jobba ihop med så hade jag ju trevligt i allafall.
Sen var det en gammal skolkamrat där också, som jag läste Engelska C tillsammans med.
En lite smartare kille än jag, som sket i läxorna och satt vid datorn istället haha.
Sen när det blev dags att gå hem så insåg jag att det inte är det bästa att gå ensam genom Varberga på natten, särskilt inte om man har kort kjol och har druckit. Visserligen hade jag en cykel men efter mitt försök att cykla så insåg jag att vinet satt sig lite mer i benen än jag var medveten om, var ute på gräsmattorna mer än på vägen.. HAHA..
Så jag fick gå med cykeln, gick och pratade med min mamma mesta delen för att minska risken för överfall.
När jag kom hem, hel och välhållen så upptäckte jag att jag hade fått inneboende i form av harkrankar. Såna där med 15 m långa ben och vingar och dom flyger alltid mot en, som om dom attackerar en.
Äckliga saker som jag tog död på direkt, med min skurhink.. HAHA.
Sen stängde jag balkongdörren som jag som vanligt glömt stänga...sen var det dags för sängen.

Jag är egentligen inte så blåst, bara jävligt rädd för skolan :P
Jag ska ta upp mina studier igen, när jag inte känner obehag för skolarbete längre.
Läste ju Naturvetenskap SPRINT (allt på engelska) i gymnasiet och om jag plågade mig igenom 3 år av ett rent helvete fyllt med kemiska formler och fysik på engelska så måste jag ju använda det till något också.
Fram till det 3e året på gymnasiet hade jag inte fått ett enda IG på ett prov, inte ett enda IG på någon kurs någon gång under mina 12 år i skolan.
Hade jag inte varit så förbannat trött på skolan det tredje året så hade jag nog inte dragit på mig 4 IGn.
Hösten efter studenten började jag på Komvux för att läsa upp Matte D och Engelska C.
Engelskan hoppade jag av efter 1 månad, det var på distans och jag kan inte utföra skolarbete om jag inte har en lärare som peppar mig... och det hade jag inte när jag satt hemma och skulle skriva alla arbeten utifrån en bok.
Matte D kursen hängde jag kvar på hela vägen, även om jag var mer entusiastisk i början än mot slutet.
Var faktiskt riktigt duktig i början, svarade nästan jämt på frågorna som läraren skrev på tavlan. Men sen kom skoltröttheten över mig igen och jag började "skolka".
Eftersom jag bara läste 2 kurser på halvtid så fick jag inget CSN bidrag, så jag gick bara miste om kunskapen, inte pengarna.
Sen fick jag ju jobb på Rent Hus 4 Oktober och det kändes viktigare att tjäna pengar när jag hade chansen, än att tacka nej till jobb bara för att jag hade mattelektion.
Jag har ju böckerna kvar och jag ska ta mig igenom matte D och engelska C, bara jag har fått "leka" av mig lite och jobbat arslet av mig så jag längtar tillbaka till skolbänken.
Fast jobbat arslet av mig har jag ju och man ser ju vart det slutade. Ryggen är paj och det jobb som är lättast att få (städjobb) finns inte längre för mig, för min rygg klarar inte av det arbetet.

Ryggen gör ondare än någonsin idag, det dunkar och svider i svanken oavsett vad jag gör. Ligger, sitter, står, går...
Förut gjorde det ju bara ont att böja ryggen... hmm.. kanske har nån infektion i kroppen som förvärrar ryggsmärtan?
När jag vaknade förut hade jag världens feberfrossa, låg och frös så jag hackade tänder och var kokhet.
Nu har jag fått i mig en värktablett och frossan är borta för stunden.
Det värsta är att jag tog en Bamyl koffein och apotekaren sa att jag inte får ta Naproxen samtidigt som Bamyl (tog ut Naproxen samtidigt som jag köpte Bamylen) så jag vågar inte ta Naproxen, som jag fått mot ryggsmärtan.
Vet inte om jag vågar trotsa Apotekaren och ta en Naproxen i allafall... jag vet inte vad som händer, kanske blir jättedålig då? Åhh, ryggen tar verkligen kål på mig :(

Nu ska jag hämta min köttkniv och skära bort svanken, vad ska ni göra? :D
Vi hörs,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0