- Casper -

Tisdag 19 augusti 2008

Helgen var full av fest, i fredags kom Magnus hit med en kartong hamburgerbröd, lite hamburgare och grönsaker.. Med sig hade han också lite öl. Jag hade lite halvt bestämt mig för att inte dricka, men det blev ju som det blev med den saken..
Eftersom vi började dricka innan vi åt, så blev vi mätta på ölen... någon mat blev inte lagad den kvällen, men vi överlevde ändå. Vi satt och kollade på musikvideor, lyssnade på musik, snackade massa och sen blev det lite diktande. Han fick för sig att vi skulle skriva dikter, "shit, jag kan inte skriva dikter" tänkte jag.
Men det kunde jag tydligen, för Magnus tyckte min dikt var jättefin.. även om det kanske var alkoholen som snackade där...(?) Det var en trevlig kväll, vid 3 tiden drog han hem till Mellringe och jag gick till sängs..

Lördag:
Vaknade med jordens huvudvärk, värre än jag nånsin varit med om...
ute i sommarstugan vankades det Kräftskiva, framåt 4-5 tiden åkte jag med mamma ut till stugan.
Där var redan Adde (bror) och hans tjej, sen kom Mattias(bror) och så käkade vi, drack nubbe (och en till, och en till... ja ni fattar), öl och vin.. Det blev lite mer än vad som var tänkt där också...

Söndag:
Vaknade och kunde inte riktigt bestämma mig för om jag fortfarande var full eller om jag bara inte var bakis..
Hade varken huvudvärk eller något annat bakis-symptom.. woho, tänkte jag.
Detta var dagen jag skulle bli kattägare själv, för första gången..
Senare åkte jag in mot stan, hämtade kattburen och sen åkte jag hem till pappa.
Där blev jag bjuden på potatisgratäng och ugnsbakad kassler, mycket gott.
Sen åkte pappa och jag mot Lekeberg för att hämta våra respektive katter.
I bilen på vägen hem hade vi en kattkör i baksätet, min skrek mest... dom har ju aldrig åkt bil, så det är ju en otäck upplevelse för en stackars kattunge :P
Sen var vi hemma hos pappa ett tag, alla tre katterna busade och stojade runt.
Åkte iväg en sväng och skjutsade hem Ida från Lek&Buslandet där hon provjobbat i några dagar.
Sen åkte jag hem till pappa igen, fixade lite och sen tog jag min kissemisse och åkte hem till Varberga.
Hade världens gosigaste lilla kissemiss i min säng den natten, han visste inte vart han skulle ta vägen så gosig var han.

På måndagmorgonen vaknar jag vid halv 7 tiden av att jag har en katt som klättrar på mitt huvud, spinner som en motorsåg och ålar sig. Jag klev upp och kastade lite med en leksak som han blev intresserad av, sen somnade jag om.
När jag vaknade några timmar senare låg han och sov vid mitt huvud igen.
Så duktig är han, redan rumsren går på låda från första början, äter mat och är bara väldigt duktig.
MEN han är VÄLDIGT busig, högt och lågt och överallt är han när han är pigg.

Igår, måndag, var min lillasyster Nathalie här och hälsade på och kollade på min lilla ögonsten, jag bjöd på hamburgare med bröd (fredagens mat egentligen) och vi kollade på film.

Idag var jag hos sjukgymnasten och pratade lite, fick en ny övning att göra för ryggen.. sen åkte jag till djuraffären och köpte ett par leksaksmöss till.. eftersom det är vad min lilla kille är mest intresserad av.. han har redan mördat den första, den är helt skinnflådd och sönderbiten haha. Sen skyndade jag mig hem, så min lilla knodd inte skulle vara ensam för länge, när jag kom hem låg han på min kudde och sov : )
Idag bestämde jag mig för vad han ska heta också, Casper : )
Min kompis Mia var här för en stund sen, busade med Casper och drack kaffe med mig. Hon har självmant utsett sig till Caspers mormor, jag själv är ju hans mamma ;D

Men han är som sagt väldigt busig och hans klor är sylvassa.
Mina armar ser ut som krigsfält och idag tog han fel på mitt långfinger och en leksak, så han bet till och det råkade gå hål på nageln :O så det blödde ur ett liitet liitet hål i nageln, jäklar vad ont det gjorde, men han menade ju inget illa lilla gubben. men nu har han äntligen somnat, han har varit HELVILD idag, så han kommer nog sova gott.
Inte så att jag inte tycker om när han är vaken, men när han blir på det där humöret när han ska hänga i mina armar, ja då vill jag att han ska sova en stund :P
Och nu ligger mitt lilla hjärta och sussar här i sängen bakom mig, han är ju inte mer än en bebis och då får man ju faktiskt förstå att han inte riktigt vet vad man får leka med och inte får leka med :P han vet inte att "mamma" får ont när han biter mig i armarna och försöker klättra upp för mina ben :P

Lilla Casper har kurat ihop sig i sängen, sover så sött..

Nu råkade jag titta bakåt och då ligger han och tittar på mig, helt klarvaken men ändå ligger han fortfarande.
Spinner och ålar sig, han är alltså på gos-humör :D

Sen när jag ska lägga mig kommer han vara "fit-for-fight" och jaga omkring på sina leksaker.. men han blir snart trött igen och så kommer han och kurar ihop sig hos mig och somnar : )
Något han inte tål, det är hans egen svans.. den kan han bli helt tokig på, försöker bita sönder den och springer runt i cirklar och jagar sin egen svans.. han är en liten Toker ibland, det är hans andra namn.
Casper Toker Nilsson ;D

Nu är han klarvaken, jag ska byta vatten och kolla hans matskålar.
Vi hörs,
Ciao!

What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0