- Klätterträd -

Vid 19 tiden ringde mamma och undrade om hon och Kent kunde komma förbi och dricka lite kaffe och umgås lite. Ja, det är klart dom kunde det. Dom skulle bara gå ut med Sapply och så innan och skulle väl vara här vid 20-tiden.
Då kom jag på att jag har skivade äpplen i frysen som ligger och blir försörda, så jag tog fram dom ur frysen och på en kvart hade jag gjort en äppelpaj som var klar att ställas i ugnen. Hann även diska upp allt från bakningen och annan disk som redan stod på diskbänken. Sen hann jag sätta på kaffe och göra i ordning Marsán såsen innan mamma ens hann ringa och säga att dom åkte. Då hade det gått ca.40 min sen dom ringde, faan vad jag är effektiv ; )

När dom kom hit lämnade Kent över nåt jättetungt till mig, sen såg jag var det var. Det var ett klätterträd till Casper, ett sånt där med flera våningar och klös-pelare. Nästa lördag ska ju jag vara hundvakt och jag har ju gått och funderat på hur jag ska ha råd att köpa ett sånt där träd till Casper. Så kom mamma tydligen på att dom kunde köpa ett sånt till mig som tack för att jag är hundvakt, smart lösning va? : )
Sen fick jag lite mat och ett paket Löfbergs Lila också, tack mamma och Kent : )
Vi slängde ihop den där mojängen och Casper var överförtjust :P jag också såklart, då slipper jag ju tänka på att köpa klösbräda och grejer :D

Eftersom jag har en av dom klantigaste katterna i stan så har jag lagt en tjock matta under klätterträdet ifall han skulle dråsa i golvet med huvudet före eller nåt annat som är typiskt Casper att göra...

Min lilla kille är så duktig, tog sig upp helt själv. Han är ingen liten bebis längre :D man ser honom knappt, men han hänger på klös-pelaren på baksidan :P
Så fick mamma och Kent en överraskning också, det skulle serveras äppelpaj och Kent kläcker ur sig; "Den här var mycket godare än den du gjorde förra veckan, Marita" (Min mamma heter Marita).. som tur är så höll hon fullständigt med honom, annars hade det ju kunnat gå illa ;P
Jag kan ju inte hjälpa att jag har skills inom paj-området eller hur? ; )
Jag blir ju bara glad att jag kan lyckas med något i köket, tydligen är det bakning jag är bra på. Det är ju alltid något : )

Blixten på min kamera gör att den ser ofärdig ut, men den är mer gyllen-gräddad än vad bilden visar :P
Kanske ska starta ett konditori, med 100 sorters pajer? ;D haha


Ciao!


What's your opinion?

Your opinion:

Name:
Remember me?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

My opinion:

Trackback
RSS 2.0